lørdag den 10. marts 2018

Puttetæpper til børn på Julemærkehjem

Projekt Puttetæpper er en gruppe, som har dedikeret et stort arbejde i at organisere tæpper til børn på Julemærkehjem.

Der udgives hvert år et mønster, som der kan sys blokke efter. Det kan købes hos mig i BaliQuilt for 20 kr. Disse penge går til trykning af blokken, til porto og til mellemfoer.

Desværre gik der sidste efterår et rygte rundt om at bare, man købte et mønster, så måtte det gerne kopieres. Men lad nu for hulan være. Støt de quinder, som bruger SÅ meget tid på det her. Til gavn for børn. Giv de 20 kr for et mønster. Også selv om og måske især for jer, som vil sy det i en gruppe eller forening.
Kopiering af mønstre må ske til EGET brug - og vi kan vel alle undvære 20 kr.

Nå, det var lige et lidt syrligt opstød. Det er et fantastisk projekt, som glæder både dem, som syer og de, der modtager.

Jeg er så heldig, at jeg har fået lov at quilte tæpper til projektet. Det er jeg mægtig glad for på den måde at give min støtte til tæpperne. Quilten på billedet er syet af Lene Hansen fra Juelsminde og nu quiltet af mig. 

I butikken kan du altså købe mønstret og du er også velkommen til at aflevere både blokke og/eller toppe. Så sørger jeg for, at de kommer videre.

I onsdags var Lisbeth Adrian forbi og viste årets blok. Og vil jeg fremadrettet en gang om måneden lægge butik og stoffer til, hvis du vil komme her og sy en blok. Det kræver kun, at du investerer de 20 kr og din tid. Jeg giver selvfølgelig en kop kaffe eller the.



Næste gang bliver onsdag den 18 april.

Herunder har jeg skilt billedet af Lisbeth til ugens puslespil. Så rul ned, hvis du vil samle det.

Og så er det jo en ny måned, så der er trukket en vinder blandt jer, som modtager nyhedsbrevet. Vinderen kan vælge mellem at quilte selv eller få mig til at quilte et tæppe.

Og vinderen er......... Tove Delica.
Som skal kontakte mig senest 28 marts for en aftale om quiltning.

Ellers vil jeg ønske dig rigtig god weekend

Glade hilsner
Laila
BaliQuilt


1 kommentar:

  1. Inger R.
    Hej Laila! Tak for puslespillet, det ser hyggeligt og kreativt ud, når Lisbeth sidder og syr årets puttetæppeblok. Og det ser i absolut mere organiseret og ordentligt ud, end når jeg sidder og syr! Jeg har også syet et par puttetæpper i tidens løb, og kun en enkelt gang af årets blok, ellers har jeg syet efter hvad jeg lige havde lyst til. Det er så hyggeligt at glæde et barn med et tæppe, og man får en sød hilsen fra det julemærkehjem, man har sendt tæppet til, (i hvert fald hvis man sender det direkte til en julemærkehjem). Jeg håber, at jeg får lavet et puttetæppe i år! Det er dejligt, at du støtter op med mønstre, quiltning m.m., Laila. Rigtig god søndag til dig og alle jer, der kigger med, mange hilsner Inger

    SvarSlet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.