fredag den 30. november 2012

Quiltersjov 29 november

Fredag igen, sneen er faldet her i Korsør, det er koldt, men hvor er det så godt, at jeg kan sidde og hygge med et indlæg her på bloggen ;)

Der skal findes en vinder blandt jeres kommentarer, det blev kommentar nummer 8 og min tæller ikke med. Tælle, tælle......

TILLYKKE til LIS

Kontakt mig senest næste fredag kl. 18.00, så jeg kan sende et gavekort til dig.
Quiltersjov skal der være, også selv om der måske ikke er børn i huset, som kan se Disneysjov imens. Husk, det er KUN for sjov og du kan lege med, hvis du har lyst. Klik her, hvis du ikke kan se puslespillet.

Denne uge har været hektisk her, artikel til Kludemagasinet, to kurser i EQ, men jeg nyder det hele og har det sjovt. Ind imellem ville jeg ønske, at min evne til at sige NEJ til mine mange milliarder ideer var væsentlig bedre udviklet. Men i min alder bliver jeg nok nødt til at lære at leve med det.
Vi er nået frem til ugens quilterfilosofiske ?

Hvilken evne ville du ønske, du havde?

Skriv din kommentar senest næste fredag kl. 18.00 og du er med
i ugens lodtrækning om et gavekort til BaliQuilt på 125,00 kr.
Håber du kunne lide, det der var denne uge, husk det er KUN for sjov og rigtig god weekend.
PS I morgen er det 1. december - mon der kommer en julekalender på bloggen i år?

15 kommentarer:

  1. Hej Laila

    Jeg ville ønske jeg havde evnen til selv at finde på - jeg er altid nødt til at finde inspiration på nettet, i blade og magasiner, i syklubber m.m......jeg misunder dem der er så kreative at de hele tiden er smækfyldt med idéer.....det er først når jeg får idéerne vist at jeg tænker "nååh ja, sådan kan man jo også gøre"..... :o)
    God weekend :o)
    Mange syhilsener fra Tina

    SvarSlet
  2. Der er flere ting, jeg ville ønske, jeg havde bedre evner til. Som ovenstående - Tina - kan jeg heller ikke selv finde på, men skal have set et projekt hos andre eller på Nettet, før jeg selv tør give mig i kast.
    Jeg har også svært ved at kombinere farver, og sidst, men ikke mindst, så lader min håndquiltning meget tilbage at ønske. Måske er det bare mig selv, der stiller for store krav, men jeg ved, ud fra hvad andre har quiltet, så kan det gøres bedre - meget bedre!
    Rigtig god vinterweekend og mange quiltehilsner fra
    Annelise

    SvarSlet
  3. Mit største ønske,er at jeg bare kunne sætte mig til symaskinen og så sy den flotteste frihåndquilt," ja bare sådan", men det bliver måske i mit næste liv.
    I må alle have en rigtig god weekend.
    Og selvfølgelig Laila, tror vi da på dagens overraskelse imorgen.
    Hilsen Mona

    SvarSlet
  4. Anne Nyvang Christiansen30. november 2012 kl. 22.29

    Kære Laila.

    Jeg ville virkelig ønske, at jeg havde evnen til at være mere realistisk, hvad angår min spontane opfattelse af, hvor mange projekter, jeg kan nå at lave. Hjemme har jeg ingen problemer med at fortælle mig selv, at nu skal der ikke købes flere bøger, mønstre og stoffer - og hvad sker der alligevel ... ? i din butik, til træf, osv. ... jeg plumber i med begge ben - og kommer hver gang hjem med nyt til lageret. Der er ikke bare til resten af mit liv, men vist til et liv mere.
    Mon man kan komme på kursus i at lære at begrænse sig ?

    Rigtig god syuge til alle.
    Kh. Anne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anne, tillykke til dig, du er ugens vinder.

      Slet
  5. Jeg ville virkelig ønske, at jeg ikke var så "flyvsk", som min mor kaldte det, og var bedre til at holde fast i det projekt, jeg nu har gang i. Så kunne jeg få tingene gjort færdige, i stedet for at "fodre" ufo-bunken! Måske skulle man ønske sig nogle skyklapper til Jul, så man ikke så let bliver distraheret til at skulle prøve noget nyt hele tiden? Evnen til at sætte farver sammen, ville også være dejlig at have, og også evnen til at quilte bare nogenlunde pænt, både i hånd og på maskine. Og selvfølgelig evnen til at prioritere min tid, så jeg kunne bruge mere af den til at sy. Listen er lang! Hurra, det er 1. December i morgen! Så er det ca. ved denne tid for 1 år siden, at jeg opdagede Bali Quilt! Det ville være hyggeligt med en julekalender igen i år! God week-end, mange hilsner Inger

    SvarSlet
  6. Tja, evnen til at begrænse mig står øverst på ønskesedlen. Jeg tror altid, at jeg kan nå alt. I hovedet har jeg mindst 100 projekter klar, men der er kun 24 timer i døgnet, så det kniber med at få dem udført.
    Hilsen Anne-Lise

    SvarSlet
  7. Jeg ville ønske - lige som flere af jer andre - at jeg var bedre til at quilte. Jeg har ikke finger-kræfter og heller ikke tålmodighed til at håndquilte. Det går lidt bedre på symaskinen. Men det er ved quiltningen, at mine projekter bliver UFO'er, hvis ikke jeg begrænser mine ambitioner. Så i dette liv har jeg besluttet, at jeg går ind for minimalistisk quiltning :-)

    SvarSlet
  8. Mit ønske er, at jeg var bedre til at omsætte ideerne i mit hoved, med andre ord, at jeg kunne tegne. Håndværk kan læres, men tegnekunsten er et talent, som mine forældre glemte at give mig.
    syhilsner Esther

    SvarSlet
  9. Kirstine Heldam

    Efter at have læst de indlæg der er kommet, kan jeg se at mine manglende evner ligner de øvrig. Da jeg også syer tøj en gang imellem, ville jeg ønske at jeg bare sådan - vupti- kunne ændre på et mønster, men nej det går bare ikke godt. Jeg har også svært ved at begrænse mig, så skulle der komme et kursus i at begrænse sig, vil jeg gerne deltage. Har ikke før syet meget i batik stoffer, men er nu blevet helt vild med dem, uha uha, så bliver der jo købt hjem af dem. Det er skønt at være på "stoffer"

    SvarSlet
  10. Hej Laila
    Jeg ville virkelig gerne lære at frihåndsquilte, så jeg må jo bare igang for øvelse gør vel mester. Det kunne også være dejligt at kunne lave et mønster med at udregne så man kan bygge på et mønster selv. Ja der er jo så mange ting man gerne vil ... smiler.

    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  11. Jeg vil önske at jeg ikke er så petig når jeg syr.
    Enlig mine kurskammerater plukker jeg op aldeles for ofte uden grund. Det er bara jeg som ser eventuel syfejl :-)

    SvarSlet
  12. Jeg ville ønske, at jeg var bedre til at sætte farver sammen. Og at ideerne ikke stod i kø for at komme ud :)

    SvarSlet
  13. Ville ønske jeg havde evnen til at kunne begrænse mig og ikke sprede mine sparsomme kræfter over så meget.
    Et juleønske: (ja, det er jo snart jul, men dette ønske skal jeg vist ikke tro, julemanden hjælper mig med) at alle mine UFO'er - bare lige pludselig var blevet færdige, så nu skal de findes frem, der skal prioteres, og så skal der arbejdes!
    Hilsen Inge Lise

    SvarSlet
  14. Jeg ville ønske at jeg ikke blev så let fristet til at købe både stoffer og blade og så blive bedre til at quilte i hånden og på maskine

    Hilsen
    Sonja Olsen

    SvarSlet

Det er altid fantastisk dejligt at læse kommentarer. Skriv endelig en til mig. Du er meget velkommen til at skrive din blog- eller hjemmesideadresse på.

Du behøver ikke være medlem på Blogger, men kan kommentere som gæst. Skriv dit navn i kommentaren i stedet. Der er et faneblad med vejledning til det øverst på bloggen.